Grundejerforeningen Østermarken
   Forside    Nyheder    Grønne områder    Vedtægter    Kontingent    Downloads    Om os    Kontakt
     Nyhedsbrev    Snerydning    Ordensregler    Flytning      
         Lokalplaner        
Nyheder  
, Kim Rasmussen, Kasserer
Indkaldelse til generalforsamling

Så er det som tidligere adviseret tid til Grundejerforeningens generalforsamling d. 9. april kl. 19 i det store mødelokale i tst.

I år takker Peter Thomsen (Formand), Steffen og Martinus af efter mange års indsats i bestyrelsen og samtidig har vi et bestyrelsesmedlem som ikke har deltaget i løbet af året. Derfor står vi og skal ud og finde fire nye medlemmer til bestyrelsen.

Områder som bestyrelsen tager sig af, er bl.a. økonomi, snerydning, de grønne arealer, legepladser, veje samt kommunikation.

Arbejdet er ganske overskueligt når vi er nok, men hvis vi er for få, så vil der nok opstå udfordringer med at holde styr på det hele.

Så til alle jer der enten har ytret holdninger til de forskellige områder gennem årene eller som bare godt kunne tænke sig at være med til at sikre vi har et godt område for os alle, er her en oplagt mulighed for at påvirke grundejerforeningen i en fortsat god retning.

Vi mødes 4-6 gange om året i et par timer ad gangen over en kop kaffe, sodavand og kage, og går områderne igennem, så det er generelt ikke noget som bør afskrække de fleste.

Så kom frisk til vores næste generalforsamling.

Officiel dagsorden kan ses på hjemmesiden – www.ostermarken.dk, derudover kan man også se regnskab, budget og analyse af vejenes tilstand.

Med venlig hilsen

Bestyrelsen

, Kim Rasmussen, Kasserer
Indkaldelse til generalforsamling
Der indkaldes hermed til

Ordinær Generalforsamling i Grundejerforeningen Østermarken

Tirsdag d. 9. april 2024 - kl. 19.00 i TST Tilst Aktiv Center, store mødelokale

Tilst Skolevej 13A, 8381 Tilst

Dagsorden:

1. Valg af dirigent.

2. Valg af referent.

3. Formandens beretning.

4. Fremlæggelse og godkendelse af regnskab.

5. Fremlæggelse og godkendelse af forslag til budget.

6. Fastsættelse af kontingent for næste år.

7. Proces omkring ny asfalt i Østermarken

8. Valg af formand.

9. Valg af nye bestyrelsesmedlemmer for 2 år.

10. Valg af to suppleanter.

11. Valg af revisor(er).

12. Eventuelt

13. Oplæsning og godkendelse af referat.

Foreningen byder på en øl eller vand til de fremmødte.

M.v.h. Bestyrelsen

, Kim Rasmussen, Kasserer
Oprydningsdag 11. juni er AFLYST
Vi må desværre aflyse oprydningsdagen 11. juni 2023, da der er for få tilmeldte. Vi prøver igen senere. mvh Bestyrelsen

, Kim Rasmussen, Kasserer
Hygge/arbejdsdag den 11. juni 2023 kl. 10.30-13.30
Så er det igen tid til at mødes til lidt hygge og arbejde.

(oprindeligt var dagen planlagt til d. 4/6, men praktiske forhold har rykket det til d. 11/6)

Igen i år vil vi gerne have jeres hjælp til at gøre vores område ekstra pænt.

Det gør vi ved at mødes på legepladsen mellem Østermarksvej/Østerløkken, hvor vi opdeler området i små ruter, så hver person/familie har et bestemt område at gå i.

Endvidere vil vi gerne have nogle hænder til at oliere vores legepladser, vi sørger for alt ift. materialer.

Alt dette foregår søndag den 11. juni 2023 – med start kl. 10.30 og ca. et par timer efter vil der være grillede pølser, brød og lidt at drikke til de fremmødte.

For at have en lille ide om antal deltagere, vil vi meget gerne have en melding fra jer om I påtænker at komme (og hvor mange!). Giv et praj på kasserer@ostermarken.dk

Og alle er velkomne, så kom endelig, selvom I ikke har fået ”meldt ind”.

Vi glæder til at se jer, og håber på et stort fremmøde.

Med venlig hilsen Bestyrelsen

, Kim Rasmussen, Kasserer
Vedligehold af hæk og grønne fortove
Bestyrelsen vil gerne minde om, at den enkelte grundejer selv har ansvar for at holde hækken om sin grund og at sikre, at denne ikke vokser ud over stier og veje. I princippet må hækken ikke vokse ud over skelpælen, hvilket betyder at den skal klippes 20 cm ind på egen matrikel. Bestyrelsen vil gerne opfordre til, at man evt. klipper sin hæk ind/ned nu inden foråret rigtigt får fat, da det er den bedste tid på året til dette. Vi opfordrer generelt til, at hækken holdes under en højde på ca. 2 meter.

Husk desuden at hæk ind mod nabogrunde som udgangspunkt ikke må overstige 2 meter med mindre andet er aftalt med naboen, jf. hegnsloven.

Bestyrelsen vil også gerne minde om, at de grønne fortove (det lille stykke græs mellem hæk og vej), samt små stykker græs mellem hæk og evt. sti, ligeledes er op til grundejer at holde. Her bør græsset klippes i en højde på 3-6 cm.

Se desuden til enhver tid ordensreglerne på http://www.ostermarken.dk/sider/ordensregler/ordensregler.asp

vh

Bestyrelsen

, Kim Rasmussen, Kasserer
Kommende asfaltering
Der skal lægges ny asfalt på Østerløkken og Østermarksvej i 2024. Slidlaget er ved at være slidt ned mange steder. Bestyrelsen vil lægge op til en beslutning herom på generalforsamlingen den 17. april 2023.

Der er indhentet er foreløbigt tilbud, så der er et grundlag for en drøftelse og beslutning på generalforsamlingen.

Da det er et stort projekt, indstiller bestyrelsen til generalforsamlingen, at der nedsættes et "Asfaltudvalg". Udvalgets opgave vil være at afdække det konkrete behov, hvor er der behov for ny belægning, hvilken løsning skal vælges, hvornår skal arbejdet udføres, udfærdige udbudsmateriale, lave forslag til proces for iværksættelse og komme med løsningsforslag til finansiering.

Hvis du har viden og erfaring med vejbelægning og projektstyring, er du meget velkommen til at skrive til: veje@ostermarken.dk. Vi vil også gerne høre fra dig, hvis du kender personer i din omgangskreds/vennekreds, som har kvalifikationer eller viden, der vil være værdifuld for arbejdet med ny belægning i Østermarken.

mvh

Bestyrelsen

, Kim Rasmussen, Kasserer
Lær førstehjælp med Grundejerforeningen
Efter at vi i grundejerforeningen har fået en hjertestarter, er det nu tid til at få den serviceret og efterset.

I den forbindelse tilbydes et kursus i livreddende førstehjælp, introduktion til hjertestarteren og brug heraf. Et lettere ”brush-up”-kursus på 2 timer.

Kurset finder sted tirsdag d. 21. februar 2023 kl. 16-18 i det store mødelokale i TST (indgang i cafeteria).

Kurset vil indeholde:

- Førstehjælp generelt

- Hjerte-Lunge-Redning – med maske eller hjertestarter

- Information om og brug af hjertestarter

Der er plads til 8-10 deltagere på holdet, og det gælder unge som ældre – blot skal man være fyldt 12 år

Meld dig derfor til hurtigst muligt (først til mølle-princippet) ved at sende en mail til kasserer Kim Rasmussen på kasserer@ostermarken.dk.

Mailen skal indeholde dit navn, adresse, telefonnr. og din mailadresse.

Vi ser frem til god opbakning til denne mulighed

Venlig hilsen

Bestyrelsen

, Kim Rasmussen, Kasserer
Opkrævning af kontingent 2023 sker først i februar
Af regnskabsmæssige årsager, vil kontingentet for 2023 ikke blive opkrævet før i starten af februar.

Det er således ikke en fejl eller forglemmelse, at medlemmerne ikke har fået en opkrævning til januar. Den skal nok komme i næste måned.

vh

Bestyrelsen

, Kim Rasmussen, Kasserer
Hjertestarter er opstillet i vores område
Det er med stor glæde bestyrelsen kan meddele, at vi har fået etableret en hjertestarter, og denne er tilgængelig døgnets 24 timer.

Den er monteret på adressen Østerløkken 51, hvor den meget synligt er placeret mod vejen.

Alle kan bruge maskinen, følg blot instrukserne. Her er en 1 minuts video der viser hvordan den hjertestarter vi har hængt op virker - https://www.youtube.com/watch?v=JRGyGK6D6FM

Står man med en person med hjertestop er det meget vigtigt, at man begynder førstehjælp hurtigst muligt. Yder man ikke første hjælp hurtigt, risikerer man at patienten er død når hjertestarteren eller ambulancen når frem.

Så derfor vil bestyrelsen opfordre alle til at sætte sig ind i førstehjælpens principper, og dette vil I kunne finde mere information om via https://hjerteforeningen.dk/hjertelungeredning/ samt i denne video: https://www.youtube.com/watch?v=Ildn64LsfRI

Er der nogen der kunne tænke sig at blive hjerteløber, se hvordan man tilmelder sig på https://hjertestarter.dk/hjerteloeber/bliv-hjerteloeber eller send en mail til kasserer@ostermarken.dk

Hvis du er interesseret i at deltage i et førstehjælpskursus, vil vi i bestyrelsen sørge for at arrangere dette, hvis der er nok deltagere. Skriv til kasserer@ostermarken.dk hvis du ønsker at deltage i et sådant kursus.

Med venlig hilsen

Bestyrelsen

, Kim Rasmussen, Kasserer
En lille reminder
Kære grundejere og beboere,

Husk endelig at slå de grønne fortove samt de grønne arealer bag jeres grund der vender ud mod stierne samt op langs stamvejen. Der er rigtig mange der ikke er slået dem i lang tid.

Stop nu med at smide jeres haveaffald samt sten og alt muligt ragelse i ikke kan bruge mere-ud i vores fælles bede.

vh

Peter Møller Thomsen

Formand

, Kim Rasmussen, Kasserer
Oprydningsdag søndag den 22. maj 2022, kl. 10-13
Så er det igen tid til at mødes til lidt forårsoprydning.

Efter nogle ”Corona-aflysninger” vil vi igen gerne have jeres hjælp til at gøre vores område ekstra pænt.

Det gør vi ved at mødes på legepladsen mellem Østermarksvej og Østerløkken, hvor vi opdeler området i små ruter, så hver person/familie har et bestemt område at gå i.

Endvidere vil vi i år gerne have nogle hænder til at oliere vores legepladser. Vi sørger for alt ift. materialer.

Alt dette vil foregå søndag den 22. maj 2022 – med start kl. 10, og kl. 12 sørger vi for grillede pølser, brød og lidt at drikke til de fremmødte.

For at have en lille ide om antal deltagere vil vi meget gerne have en melding fra jer, om I påtænker at komme (og hvor mange !).

Giv et praj på kasserer@ostermarken.dk

Og alle er velkomne, så kom endelig, selvom I ikke har fået ”meldt ind”.

Vi glæder os til at se jer, og håber på et stort fremmøde.

Med venlig hilsen

Bestyrelsen

, Kim Rasmussen, Kasserer
Invitation til Kursus i Førstehjælp - 9. maj.
Lær førstehjælp med grundejerforeningen

Det er besluttet, at vi i grundejerforeningen vil have en hjertestarter.

I den forbindelse har vi fået oprettet et kursus i livreddende førstehjælp, introduktion til hjertestarteren og brug heraf.

Kurset finder sted mandag d. 9. maj 2022 kl. 15-19 i det store mødelokale i TST (indgang i cafeteria).

Kurset vil indeholde:

- Førstehjælp generelt

- Overlevelseskæden

- Orientering om hjertestarter.dk

- Hjerte-Lunge-Redning – med maske eller hjertestarter

- Information, brug og kontrol af hjertestarter

Vi er blevet tildelt hjertestarteren via TrygFonden, og de har bedt os skaffe ca. 10 deltagere til kurset. Er der flere der ønsker får vi oprettet endnu et kursus.

Meld dig derfor til hurtigst muligt ved at sende en mail til kasserer Kim Rasmussen på kasserer@ostermarken.dk.

Mailen skal indeholde dit navn, adresse, telefonnr. og din mailadresse.

Vi ser frem til god opbakning til dette initiativ, så vi kan få hjertestarteren klar til brug (med håbet om, at vi aldrig får brug for den !)

Venlig hilsen

Bestyrelsen

, Kim Rasmussen, Kasserer
Rotter i Østermarken
Til orientering.

Der er flere steder observeret rotter udendørs i Østermarken. Hvis du ser rotter eller spor efter rotter, så har du pligt til at underrette kommunen - det gøres her:

https://www.aarhus.dk/borger/bolig-byggeri-og-miljoe/for-grundejere/skadedyr-og-uoenskede-planter/rottebekaempelse/

eller på tlf.: 89 40 49 34 på hverdage ml. 11-12.

Rottebekæmpelsen er gratis og varetages af kommunen.

Tegn på rotter kan være rottelort (ca. 17 mm x 6 mm), huller i plænen eller bedet eller problemer med kloakken. Rotter spiser f.eks. snegle, lort (f.eks. hundelorte og afføring fra ble-affaldsposer), madrester, fuglefoder/dyrefoder, nedfalden frugt m.m.

Vær - på denne årstid - også særligt opmærksom på ikke at have din grill stående ude med fedt i fedtopsamleren, da det er guf for rotten. Gør derfor fedtopsamleren ren efter brug.

Brændestablen eller en evt. rodebunke i haven er et glimrende ly for rotter - ryd derfor op i haven og se efter evt. tegn på rotter i forbindelse med fx kompost, pindsvinebo o.l.

Vær opmærksom på, at rotter kan kravle på lodrette flader, f.eks. via nedløbsrør til tagrenden og den vej ned i dine kloakrør.

En informationsfolder med gode råd til forebyggelse af rotter vil blive husstandsomdelt i grundejerforeningen den kommende tid.

, Kim Rasmussen, Kasserer
Opdatering vedr. lyskryds samt ny bydel Marienlyst

For at starte med lyskrydset ved Gasa:

Åbenbart har alle involveret i det projekt vist sovet i timen. Seneste update jeg fik fra kommunen i denne uge var: "Lige nu er det ekspropriationen, vi venter på, så vi kan få erhvervet det sidste areal, der mangler. Der er indkaldt til åstedsforretning den 8. juli. Desværre er det en lang proces, da der derefter er 4 uger til færdiggørelse og derefter ca. to måneder før indstillingen kan komme for byrådet til vedtagelse. Det betyder, at der tidligst kan være anlægsopstart på det nordøstlige hjørne den 8. december. Da vinteren som bekendt kan være udfordrende i forhold til anlægsarbejde, er det desværre ikke ideelt. Vi fortsætter vores forsøg på at indgå en frivillig aftale om arealerne, men det har desværre vist sig meget vanskeligt. Lykkes det, vil vi kunne afkorte en del procestid. Derudover har vi bedt 1927 Estate, som er udvikleren, der skal etablere krydset, om at udarbejde en tidsplan, hvor arbejderne på de andre hjørner færdiggøres før dette sidste hjørne for at sikre størst mulig fremdrift. Denne afventer vi fortsat. Jeg ved dog, at de også meget gerne vil i gang, og at der også er stort pres fra beboerne i de nybyggede boliger for at få krydset færdigt."

Jeg har skrevet tilbage til dem, at de reelt set bryder med lokalplanerne og at det der foregår lige nu er ulovligt, idet der i lokalplanen står: "Udbygningsaftalen fastlægger, at et signalreguleret kryds på Blomstervej og krydsningshellen på Havkærvej skal være anlagt, før bebyggelse i lokalplanområdet tages i brug. For vejen mellem Blomstervej og Bredskiftevej fastsætter udbygningsaftalen, at vejen som udgangspunkt skal være etableret, før bolig nr. 201."

Jeg har endnu ikke fået svar på dette, men overvejer hvad det næste vi kan gøre er.

I forhold til den nye bydel Marienlyst så har kommunen langt hen ad vejen indtil videre ageret på bygherrernes side, herunder er der en mulig plan igang om at de må bygge op mod 1000 boligere før end den nye gennemgående vej er på plads. Vejen forventes etableret i 2025 - 2026, men når et lyskryds i Tilst kan tage 2½ år længere end forventet, så er jeg ret bekymret for at bygge boligere før infrastrukturen er på plads. Dette vil jeg drøfte med kommunen på det næste møde vi har i August. Byen er pt. projekteret til 12-14000 mennesker.

Derudover så har man udvidet bydelen til at dække området nord for Blomstervænget. Dvs. der kommet altså ret meget byggeri tæt på os. Høringsfasen er igang og man kan følge den her, jeg vil virkelig opfordre alle til at indsende et indlæg. Jeg vil i løbet af Juni forfatte et indlæg, som jeg håber at man enten vil dele derinde, eller klippe de dele ud I er enige i og lægge op. Gør vi ikke det risikere vi op mod 4-500 boligere med som skal lægge op ad Blomstervej/Marienlystvej uden ændring i infrastruktur samt at der vil kunne etableres op til 5-etages boligere på Marienlyst opad vores grundejerforening. Der er pt. intet i planen som stopper højt byggeri tæt på etableret byggeri, hvilket jeg håber I vil hjælpe med at sikre sker.

Den sidste store bekymring jeg har belyst over for kommunen er at når man vil bygge en gennemkørende vej fra Søftenvejen til Viborgvej og kun gør den to-sporet, så bliver det meget meget svært at afvikle trafikken, samt at der hvor vi skal komme ud på vejen, vil det være tæt på umuligt at komme ud, da der vil være voldsom lang kø. Kommunen har pt heller ingen løsningsforslag for de virksomhed som ligger på Bredskiftevej, for hvordan de skal komme ud på den nye vej, og da det er der alle skal igennem for at komme på Viborgvej, frygter jeg til tilsandning af trafikken. Dette vil medføre at man vil dreje fra den nye vej og køre ned i rundkørslen ved Gasa for at undgå lyskrydset ved Bredskiftevej - Viborgvej.

Grundlæggende synes jeg det er fint de bygger den nye bydel, så længe man sørger for infrastruktur, insitutioner og reetablering af den natur som jo vil blive ødelægge, samt at de sikre at området både bliver godt for os der allerede bor her, samt de mange mennesker som vil flytte til den nye bydel.

Dennis Cassøe

, Christian Grøndberg, Bestyrelsesmedlem
Forårsrengøring 2016
Hjælp med at holde vores område rent! Søndag d. 1. maj kl. 10.00 mødes vi ved den gamle legeplads (mellem Østerløkken og Østermarksvej) og hjælper hinanden med at samle affald i en times tid. Grundejerforeningen sørger for affaldssække og vil også være vært ved en forfriskning. Med opfordring til og håbet om et stort fremmøde. Bestyrelsen Grundejerforeningen Østermarken.

, Martin Hansen, Kasserer
Indkaldelse til ordinær generalforsamling

Vi har fornøjelsen at indkalde til

Ordinær generalforsamling

Mandag den 14. marts 2016 kl. 19:30 i mødelokale 2 ved cafeteriet i TST

, Martin Hansen, Kasserer
Forårsrengøring
Hjælp med at holde vores område rent! Søndag d. 19. april kl. 10.00 mødes vi ved den gamle legeplads (mellem Østerløkken og Østermarksvej) og hjælper hinanden med at samle affald i en times tid. Grundejerforeningen sørger for affaldssække og vil også være vært ved en forfriskning. Med opfordring til og håbet om et stort fremmøde.

Bestyrelsen Grundejerforeningen Østermarken.

, Martin Hansen, Kasserer
Generalforsamling

Vi har fornøjelsen at indkalde til

Ordinær generalforsamling

Mandag den 23. marts 2015 kl. 19:30 i mødelokale 2 ved cafeteriet i TST

, Martin Hansen, Kasserer
Nyhedsbrev December 2014
Vi er nu gået ind i vinteren og selv om vi ikke har set meget til frost og sne endnu kan det komme når som helst. Derfor er det ekstra vigtigt at vores veje og vendepladser ikke bruges som parkeringsplads og blokkeres for saltning og snerydning.

Grundejerforeningen ønsker alle medlemmer en glædelig Jul og et godt Nytår.

, Martin Hansen, Kasserer
Nyhedsbrev November

Året går på hæld og vinteren står for døren. Som forberedelse på dette har vi forlænget snerydningsaftalen med OK Nygaard. Glatførebekæmpelse og snerydning vil foregå efter samme retningslinier som tidligere år

Vi har i den senere tid oplevet flere tilfælde af biler der rippet for værdier er blevet efterladt på foreningensområde. Vi opfordrer beboere til at være opmærksomme på dette og melde det til politiet hvis I observerer efterladte biler.

Bestyrelsen modtager en del klager over biler parkeret på veje og vendepladser. Vi vil derfor gøre opmærksom på at beboeres egne biler skal parkeres på egen grund. Har man gæster accepterer vi at disse parkerer på veje eller vendepladser, dog således af det ikke generer den øvrige færdsel, herunder også folks mulighed for at køre ind og ud af indkørsler.

Bestyrelsen arbejder for at holde vores område rent. Vi vil derfor gerne opsætte flere skraldestativer i området. men vi mangler frivillige til at tømme dem. Kunne du tænke dig at hjælpe med at holde vores område rent ved at tømme en skraldespand en gang hver anden uge, så henvend dig til bestyrelsen. Vi betaler for bortskaffelsen og nye poser.

, Martin Hansen, Kasserer
Tilbud på fiberbredbånd fra AURA

Odder, den 16. september 2014

Danmarks bedste internet er også til dig

For 3. år i træk fik vi prisen for Danmarks Bedste Internet af danske internetkunder og det fejrer vi ved at grave/skyde fiberen ind til dit hus – helt uden beregning, så du slipper for at grave*.

Da din grundejerforening har en aftale med AURA Fiber, har du som medlem af grundejerforeningen Østermarken mulighed for at få et helt specielt Waoo! produkt – Waoo! Forening – der udover fiberbredbånd også byder på TV-Pakker, hvor du kan se både Viasats kanaler og SBS kanalerne i knivskarp kvalitet i hele huset - uden brug af TV-boks og til konkurrencedygtige priser.

Kampagne

Tilslutningsprisen er 500,- kr. Bestiller du inden d. 8. oktober 2014, inkluderer vi som sagt indgravningen fra skel til dit hus i tilslutningsprisen.* (Indgravningen har en værdi af min, 2.500,- kr.)

Produkter og priser

Du finder en oversigt over de produkter, du kan vælge i Waoo! Forening og priserne finder du på bestillingssedlen. Desværre har SBS Discovery har valgt at lukke kanalen 7´eren ved udgangen af oktober 2014, hvorfor den ikke er tilgængelig, selvom den fremgår af det vedlagte materiale. Desuden har TV 2 også fornyligt meddelt, at de lukker TV 2 Film pr. 31.12.2014.

Vær opmærksom på, at du får TV uden TV-boks, når du vælger en af de tre TV-pakker i Waoo! Forening!

Waoo! fordele:

  • Du kan få lynhurtigt fiberbredbånd med hastighedsgaranti fra Waoo!
  • Med TV og fiberbredbånd fra Waoo! får du muligheden for TV på din computer og iPad Du kan vælge Waoo! Telefoni til en knivskarp pris. Og du kan beholde din telefon og dit nummer.
  • Du får adgang til et stort udvalg af radiokanaler
  • Du kan tilvælge en TV-boks, der giver dig adgang til smarte funktioner som Start Forfra, Waoo! Bio og meget mere

Mere information

Mød os i vores salgsvogn

D. 8. oktober 2014 kl. 16.00 – 18.00
ved 90 grader svinget, Østermarken

Du er naturligvis også velkommen til at kontakte os på telefon: 8792 5577 eller per email: forening.fiber@aura.dk

Vi har oprettet en hjemmeside, hvor du finder informationer om de produkter og priser, der indgår i rammeaftalen med Østermarken. Du finder hjemmesiden på denne adresse: fiber.aura.dk/grund- ostermarken

Det videre forløb

Alle, der har indsendt, vil få direkte tilbagemelding på deres tilmelding efter fristens udløb. Efterfølgende kommer der besked angående indgravning og tilslutning.

Med venlig hilsen

AURA Fiber

* Indgravningen vil ske til nærmeste facade ud mod den vej, hvor ejendommen har postadresse – eller op til 1½ m om hjørnet. Yderligere meter kan bestilles til kr. 375,- inkl. moms pr påbegyndt meter. Indgravning til kr. 0,- forudsætter samtidig bestilling af et abonnement.

Læs mere her.

, Martin Hansen, Kasserer
Nyhedsbrev August
I løbet af første halvår 2014 har vi fået beskåret en del af beplantningen::

  • Randbeplantningen i kilen mellem Østerløkken og Østermarksvej er blevet udtyndet. Mod Østerløkken er de 3 inderste rækker fjernet og erstattet af græs. Mod Østermarksvej er alle rækker fjernet - dette var ikke som aftalt, så der vil blive plantet to nye rækker hvor de yderste stod.
  • Randbeplantningen mod øst er blevet skåret ned til ca. 1 meters højde
  • Tjørnetræerne i læbæltet mellem Østerløkken og Blomstervænget er skåret ned til ca. 2 meters højde

Revnerne i vejene er blevet forsejlet og hullerne i bumpene er lappet.

Overdragelsen af Østervænget/Blomstervænget fra kommunen til grundejerforeningen er endnu ikke fuldt gennemført idet kommunen stadig mangler at udbedre de sidste mangler.

Sidst men ikke mindst fik vi i foråret etableret en ny legeplads mellem Østervænget og Blomstervænget

, Martin Hansen, Kasserer
Referat fra generalforsamlingen
Referatet fra generalforsamlingen 24/3 er nu tilgængelig her på hjemmesiden: Referat

, Martin Hansen, Kasserer
Forårsrengøring
Hjælp med at holde vores område rent! Søndag d. 27. april kl. 10.00 mødes vi på legepladsen og hjælper hinanden med at samle affald i en times tid. Grundejerforeningen sørger for affaldssække og vil også være vært ved en forfriskning. Med opfordring til og håbet om et stort fremmøde.

Bestyrelsen Grundejerforeningen Østermarken.

, Martin Hansen, Kasserer
Generalforsamling

Vi har fornøjelsen at indkalde til

Ordinær generalforsamling

Mandag den 24. marts 2014 kl. 19:30 i Tilst Sognegård

, Martin Hansen, Kasserer
Nyhedsbrev November
Grundejerforeningens bestyrelse har haft møde hvor bl.a. følgende emner blev behandlet:

  • Tiden går og beplantningen gror - derfor er det nu tid at beskære buske og træer rundt om i området. De plantebælter, der støder op til de grønne områder mellem Østermarken og Østerløkken vil blive udtyndet. Det vil foregå ved, at de to rækker planter længst inde mod hækkene beskæres væk og fjernes. I stedet etableres græs. Arbejdet forventes at finde sted i indeværende år (etablering af græs dog først til foråret).
  • De seneste år har foreningens regnskab vist overskud. Da vi samtidig kan se at vores udgifter til vedligeholdelse af grønne arealer og snerydning er mindre end forventet, indstiller bestyrelsen til generalforsamlingen at kontingentet for 2014 nedsættes til kr. 2300,-. Det vil således være dette beløb der opkræves til januar.

Grundejerforeningen ønsker alle medlemmer en glædelig Jul og et godt Nytår.

, Martin Hansen, Kasserer
Nyhedsbrev Oktober
Grundejerforeningen vil med mellemrum udsende et nyhedsbrev med information om igangværende aktiviteter. Dette er det første:

  • Overdragelsen af Østervænget og Blomstervænget er nu næsten fuldført og vi vil i den kommende tid følge op på at kommunen får udbedret alle mangler.
  • Vi har fornyet aftalen med Nygaard om snerydning og glatførebekæmpelse. Det vil ske efter samme retningslinier som tidligere år. Se afsnittet Snerydning på hjemmesiden.
  • Der er opsat en skraldespand i det grønne område mellem Østervænget og Blomstervænget. Vi kigger på at opsætte flere i hele området, men mangler i den forbindelse frivillige til tømning af disse. Hvis du ønsker at give en hånd med at forskønne vores område hører vi gerne fra dig.
  • Legepladsudvalget har påbegyndt deres arbejde, og vi håber at kunne etablere en legeplads mellem Østervænget og Blomstervænget i først halvdel af 2014.
  • Der vil blive lagt forsegling i revner i vejene inden frosten sætter ind.

, Martin Hansen, Kasserer
Tilbud om etablering af asfaltopkørsel
Kommunen har i forbindelse med overdragelsen af Østervænget og Blomstervænget tilbudt at etablere asfaltopkørsel langs kantstenen ved indkørslen til de enkelte matrikler på disse to vænger uden beregning. Maksimum længde er seks meter. Øverste del af kantsten vil fortsat være synlig. Asfaltopkørslen svarer til dem, der flere steder er etableret på Østerløkken og Østermarksvej. Kommunen gør opmærksom på at disse opkørsler kan medføre at samler sig vandpytter ved opkørslerne i regnvejr, da opkørslerne kan forhindre vandet i af løbe direkte til afløb.

Hvis du ønsker asfaltopkørsel, så send en mail til veje@ostermarken.dk senest den 18. september 2013.

, Martin Hansen, Kasserer
Overdragelse af Østervænget og Blomstervænget
Blomstervænget og Østervænget er nu overdraget til Grundejerforeningen Østermarken. Kommunen regner med, at mangler er udbedret 15. september 2013. I den forbindelse følger her en række vigtige informationer: Vedligeholdelse af grønne fortove Den enkelte grundejer har pligt til at slå græs på grønne fortove og græsarealer langs stier, som støder op til grundejerens matrikel. Græssets højde skal på niveau med de øvrige grønne arealer. Grundejerforeningen sørger for øvrig vedligeholdelse af de grønne områder.

, Martin Hansen, Kasserer
Referat fra generalforsamlingen
Referat fra generalforsamlingen d. 18/3 er nu tilgængelig på hjemmesiden. Se link nedenfor under sidste nye downloads eller på download siden.

, Martin Hansen, Kasserer
Forårsrengøring
Hjælp med at holde vores område rent! Lørdag d. 20. april kl. 10.00 mødes vi på legepladsen og hjælper hinanden med at samle affald i en times tid. Grundejerforeningen sørger for affaldssække og vil også være vært ved en forfriskning. Med opfordring til og håbet om et stort fremmøde. Bestyrelsen Grundejerforeningen Østermarken.

, Martin Hansen, Kasserer
Generalforsamling
Årets generalforsamling finder sted mandag den 18. marts kl. 20:00 i sognegården. Indkaldelse med dagsorden vil blive udsendt snarest.

, Martin Hansen, Kasserer
Indmeldelse af nye medlemmer
Grundejerforeningen Østermarken er i øjeblikket ved at overtage Østervænget og Blomstervænget fra kommunen. Overdragelsen skulle have fundet sted sidste år, men måtte udsættes p.g.a. sne. Vi har overtaget ansvaret for snerydning, mens der endnu ikke er fastsat en dato for overtagelsen af veje og grønneområder. Grundejerne på de to veje vil pr. 5. februar blive opkrævet indmeldelsesgebyr på kr. 2000,- og kontingent for 2013 på kr. 2500,-. Evt. spørgsmål kan rettes til formanden eller kassereren.

, Kim Rasmussen, Bestyrelses-
medlem
Oprydningsdag
Et stort fremmøde til forårets oprydningsdag – ca. 25 personer var mødt op til et par timers oprydning og var med til at gøre vores skønne område sommerklar.
Bestyrelsen takker for indsatsen og håber på en gentagelse i 2013.

Oprydningsdag Oprydningsdag

, Kim Rasmussen, Bestyrelses-
medlem
Indkaldelse til ordinær generalforsamling
Indkaldelse til ordinær generalforsamling i Tilst Sognegård - tirsdag d. 20. marts 2012 kl. 20.00. Dagsorden, regnskab og budget kan findes under Downloads.

, Martin Hansen, Kasserer
Oprydningsdag
Hjælp med at holde vores område rent ! Søndag d. 3. april kl. 10.00 mødes vi på Legepladsen og hjælper hinanden med at samle affald i et par timer. Grundejerforeningen sørger for affaldssække og vil også være vært ved en forfriskning. Med opfordring til og håbet om et stort fremmøde. Bestyrelsen Grundejerforeningen Østermarken.

, Martin Hansen, Kasserer
Generalforsamling
Den årlige ordinære generalforsamling finder sted torsdag den 24. marts 2011 kl. 20.00 i Tilst Sognegård. Dagsorden, regnskab og budget findes under Downloads.

, Martin Hansen, Kasserer
Hjælp med af udvide legepladsen
Grundejerforeningen holder arbejdsdag på lørdag (14. august) for at udvide legepladsen. Vi skal have samlet og opstillet de nye legeredskaber. Vores entrepenør vil grave ud inden og lægge faldsand efterfølgende, så det er kun det sjove vi selv skal lave. Vi mødes ved legepladsen kl. 9:00. Efter veludført indsats giver grundejerforeningen er øl eller vand. Vi håber så mange som muligt vil møde op og yde en indsats. med venlig hilsen Bestyrelsen

, Martin Hansen, Kasserer
Udvidelse af legepladsen
Legepladsen vil efter sommerferien blive udvidet med en række nye legeredskaber. For at minimere udgifterne har bestyrelsen besluttet at vi selv vil samle og montere redskaberne. Til dette vil vi gerne bede om nogle hjælpende hænder. Monteringen af legeredskaberne er planlagt til lørdag d. 14 august. Vi vil informere om de nærmere detaljer når vi kommer lidt tættere på.

, Martin Hansen, Kasserer
Oprydningsdag i Grundejerforeningen Østermarken
Hjælp med at holde vores område rent ! Søndag d. 9. maj kl. 10.00 mødes vi på Legepladsen og hjælper hinanden med at samle affald i et par timer. Grundejerforeningen sørger for affaldssække og vil også være vært ved en forfriskning. Med opfordring til og håbet om et stort fremmøde. Bestyrelsen Grundejerforeningen Østermarken

, Anders Juel, Bestyrelses-
medlem
Snerydning
Så blev det (måske) alligevel hvid jul ! Sneen giver dog en del problemer - også i vores område. Snerydningen har ikke været optimal i sidste uge, hvilket iflg. Nygård skyldes sygdom i firmaet. Jeg har netop fået en melding fra Nygårds snevagt, at de har afventet, at snefaldet skulle stille af, og at de nu er på vej rundt for at rydde. Hvornår de kommer hos os ved de ikke præcis, men de forventer, at der er ryddet hos os senest tidlig onsdag morgen - også på fortove og cykelstier. Det krydser vi fingre for! NB: Det hjælper ikke, at de enkelte grundejere selv ringer til Nygård. Al kontakt til Nygård skal gå via undertegnede. Jeg forsøger så godt som muligt at følge op og rykke dem efter behov.

, Anders Juel, Bestyrelses-
medlem
Glatførebekæmpelse og snerydning
De seneste par år har vi været begunstiget med milde vintre. Vi har samtidig fået mange tilkendegivelser fra grundejerne om, at saltningen på veje, stier og fortove var noget overdreven. Da det også var bestyrelsens opfattelse, tog vi fat i vores leverandør, Nygård, og bad dem holde igen med saltningen - både af hensyn til miljøet og af hensyn til Grundejerforeningens pengekasse. Vi har derfor nu aftalt nye retningslinier med Nygård, og det betyder, at der kun bliver saltet, når det er "rigtig" glat og ikke når det kun er rimglat. Ved snefald rykker de kun ud, hvis vi ikke kan køre igennem snelaget, dvs når der ligger mere end ca. 10 cm sne.

, Martin Hansen, Sekretær
Grundejerforeningen Østermarken
I forbindelse med udvidelsen af grundejerforeningen med de nye grunde på Østervænget og Blomstervænget har foreningen skiftet navn til "Grundejerforeningen Østermarken". Østermarken er navnet som området vi ligger på var kendt under før det blev udstykket.

, Martin Hansen, Sekretær
Ekstraordinær generalforsamling
I forbindelse med den kommende udstykning og salg af nye parceller mod Blomstervej indkalder bestyrelsen til ekstraordinær generalforsamling, Mandag den 20. oktober kl. 19.30 i Sognegården. Se dagsorden og vedtægtsændringer under downloads

, Martin Hansen, Sekretær
Oprydningsdag
I dag samlede en del grundejere affald ind på foreningens fællesarealer. Vi håber alle fremover vil hjælpe til med at holde vores område rent og pænt. I forbindelse med oprydningen blev de små forboldmål flyttet til græsarealet ved siden af legepladsen. Vi håber at den nye, mere centrale placering vil være til glæde for de fleste. Billeder fra dagens arrangement kan ses på http://picasaweb.google.com/gfoo.foto/Oprydningsdag2008

, Anders Juel, 2. suppleant
Godt nytår!
Kære grundejer, Hermed ønskes I et rigtigt godt nytår, og med forhåbninger om en festlig nytårsaften. Vi vil samtidig gerne bede jer om at hjælpe med at rydde op efter nattens fyrværkeri, en af de første dage i det nye år, så vores veje igen kommer til at ligne sig selv. På forhånd tak for hjælpen :-) Med venlig hilsen Bestyrelsen

, Anders Barlach, Formand
Nyt om skolevejen og trafik forbedringer i området
Efter en forespørgsel fra foreningen har jeg modtaget nedenstående svar til orientering for Grundejerne, vi følger op på tiltagene i samarbejde i samarbejde med Byrådsmedlem Bünyamin Simsek og Tilst Fællesråd efter sommerferien

Med henvisning til din mail af den 16. marts 2007, vedrørende skolevejsprojektet Havkærvej / Tåstumvænget i Tilst, har Trafik og veje følgende bemærkninger:

Krydset Havkærvej / Tåstumvej / Havkærtoften er et af de desværre mange utrygge steder på skolevejene i Århus Kommune. Byrådet har i år afsat 10 mio. kr. til forbedringer på skolevejene, og vi prøver at få pengene til at række til så mange steder som muligt uden at gå på kompromis med sikkerheden. Vi er ret sikre på, at vi har fundet en god, forholdsvis billig løsning på problemerne med at krydse Havkærvej ved Tilst Skole.

Bredden på helleanlægget - som skal fungere som støttepunkt i forbindelse med krydsningen - gøres bredere og dermed mere trygt og sikkert. En ny helle vest for Tåstumvænget gør, at f.eks en holdende bus vil blokere for trafikken fra vest, og gør det dermed nemmere at krydse vejen. Vores naboer i Favrskov Kommune har udført røde cykelstrimler med stor succes i Foldby-Norring ved Hinnerup. Her har man målt et fald i gennemsnitshastigheden fra 48 til 44 km/t. Det er et fald i gennemsnitshastigheden på næsten 10 %, som erfaringsmæssigt svarer til et fald i antallet af uheld med en tredjedel og et fald i antallet af tilskadekomne personer med næsten 30 %.

Der vil også blive sat tavler op med fartbegrænsning, som tændes 4 gange om dagen på de tidspunkter, hvor de fleste børn går til eller fra skole. Disse tavler har været afprøvet med succes andre steder i Danmark. I Brovst (30 km/t) har man målt et fald i gennemsnitshastigheden på 8 km/t, når tavlerne er tændt, og i Hørsholm (40 km/t) har man målt et fald på 5-7 km/t, når tavlerne er tændt. I første omgang vil tavlerne på Havkærvej vise 40 km/t, men vi søger om dispensation til en hastighedsbegrænsning på 30 km/t.

Vi er sikre på, at de variable hastighedstavler får bilisterne til at lette på speederen, også på Havkærvej, som dermed bliver mindre attraktiv som smutvej. Når hastighedsbegrænsningen er 40 km/t får man klip i kørekortet, hvis farten er højere end 52 km/t, og man får en betinget frakendelse, hvis farten er over 64 km/t. Og når hastighedsbegrænsningen er 30 km/t får man klip i kørekortet, hvis farten er højere end 39 km/t, og man får en betinget frakendelse, hvis farten er over 48 km/t.

Samlet set mener vi at løsningen gør Havkærvej / Tåstumvej / Havkærtoften til et mere trygt og sikkert sted hele dagen, og i de perioder, hvor børnene især skal krydse vejen skærpes bilisternes opmærksomhed yderligere, og selv små fartoverskridelser vil få alvorlige konsekvenser.

Til din orientering er vores planlæggere i gang med at fastlægge linjeføringen for en ny vejforbindelse mellem Skejby og Viborgvej. Denne nye vej vil få forbindelse til Blomstervej, hvorved presset på Havkærvej/Viborgvej vil aftage.

Vi arbejder på at afholde licitation i forsommeren og forsøger at få projekterne udført i skolernes sommerferie.

Med venlig hilsen

Ingeniør Århus Kommune - Teknik og Miljø
Trafik og Veje - Anlæg

, Anders Barlach, Formand
Asfaltarbejde - opkørsler m.m.
Kommunen vil fra i dag udføre de opkørsler ved stier, veje og indkørsler som er aftalt. Udførslen vil i det omfang det er teknisk muligt blive med en kile lidt under kantstenen. De grundejere på ØM der har givet tilsagn, samt de opkørsler på ØL der faldt for kvalitetsmaterialet vil ligeledes få udført.

, Martin Hansen, Sekretær
Generalforsamling
Dagsorden, regnskab og budget til generalforsamlingen 19/3 er nu tilgængelig under downloads.

, Anders Juel, 2. suppleant
Snerydning - status 24.02, kl. 08.45
Så lysner der endelig med snerydningen. Jeg har lige været en tur rundt i området, og det ser umiddelbart ud til, at alle har fået ryddet eller er ved at få ryddet. Nygård startede tidligt i morges med at grave sne, og er nu ved at være færdige. Vores hængepartier ser også ud til at være klaret. Der er efterhånden parkeret mange biler rundt i vejsiderne - især på stamvejen - og det ville være dejligt at få dem "hjem", så de ikke blokerer for fremtidig rydning. Lige i øjeblikket kommer der isslag ned fra oven, så uanset at den værste sne er fjernet, er det ekstremt glat på vejene, så pas på! Biler med sommerdæk bør absolut ikke køre ud! Tak for alle jeres telefonopkald og emails - både de søde og de mindre søde ;-). Jeg vil fortsat gerne have input og situationsrapporter, så jeg er opdateret, når jeg snakker med Nygård. Men brug venligst denne emailadresse, som jeg tjekker løbende. Det går ikke hurtigere, fordi I ringer - og I må tro på, at bestyrelsen gør hvad den kan for at løse problemerne, vi bor her jo selv.

, Anders Juel, 2. suppleant
Snerydning - status 23.02 kl. 10.30
Een af vores udfordringer er nu løst - Østerløkken 69-89 er gravet fri her til morgen. Østerløkken 14-22 er stadig sneet inde! Jeg har netop talt med Nygård og de har erkendt, at de har overset dette stykke - det opgør tager vi med Nygård efterfølgende. På den korte bane er udsigten, at dette stykke bliver ryddet fredag aften. Problemet er, at det skal graves fri, og de folk og maskiner, der kører, har været igang i to døgn og hviler nu ud, og Nygård har p.t. ikke flere ressourcer at disponere over. Vi er blevet lovet, at vi er 1. prioritet! Sneploven har endnu ikke været i området som lovet, men Nygård forventer at det sker i løbet af dagen. HUSK stadigvæk at holde alle biler væk fra vejsiderne, så snerydningsmaskinerne kan komme til. Hjælp også din nabo med at være opmærksom på dette!

, Anders Juel, 2. suppleant
Snerydning - status kl. 20.00
Det seneste døgn har været præget af ekstremt snefald, og vi har alle været berørt af situationen. Vores snerydningsfirma, Nygård, startede tidligt i morges med at rydde sne, men enkelte veje på Østerløkken har oplevet, at der blev ryddet ret sent. En enkelt stikvej, Østerløkken 69-89, er endnu ikke blevet ryddet. Østerløkken 8-12 og 20-22 er heller ikke ryddet. Jeg har flere gange i dag haft kontakt til Nygård for at påtale manglerne. De fortæller, at der har været steder, hvor de ikke har kunnet rydde p.g.a. parkerede biler. De tager ingen chancer m.h.t. eventuelle skader på parkerede biler, så det er derfor MEGET vigtigt, at ingen efterlader biler i vejsiderne - det kan simpelthen have den konsekvens, at Nygård vælger ikke at forsøge at rydde vejen for ikke at skade bilerne. Dette til trods, er der formentlig områder, der ikke er blevet ryddet optimalt, så jeg vil stadig gerne have meldinger på dette, så vi kan påtale manglerne overfor vores leverandør. Vi gør, hvad vi kan for at holde Nygård til "ilden". Ud fra vores kontakt til Nygård og vores tidligere erfaringer med firmaet, har vi dog kun grund til at tro på, at de gør alt hvad de kan for at løse opgaven bedst muligt. Men selv Nygård er underlagt naturens love, og i ekstreme situationer som denne, må vi formentlig tåle, at ikke alt bliver udført 100% tilfredsstillende. Vi vil selvfølgelig evaluere på kvaliteten af snerydningen efter snesæsonen. Nygård har lovet os, at de kommer i løbet af i nat og morgen tidlig og rydder hele området igen - de skulle være færdige inden kl. ca. 8.00 i morgen tidlig. Stierne er i første omgang ikke blevet ryddet p.g.a. sygdom, men det håber de at rette op på de næste 12 timer.

, Martin Hansen, Sekretær
Generalforsamling
Generalforsamlingen 2007 finder sted d. 19/3 i Sognegården. Nærmere information vil blive opslået senere.

, Martin Hansen, Sekretær
Kontingentopkrævning i januar
Fra og med 2007 vil grundejerforeningskontingentet blive opkrævet i januar istedet for som hidtil i maj måned. Der er flere grunde til denne ændring. Kontingentet dækker et kalender år, derfor er det naturligt at opkrævningen finder sted i starten af året. Det giver foreningen penge at arbejde med. Hidtil har vi været nødt til at låne af vejfonden i starten af året. Ved hushandler har det givet en del bøvl at få opkrævet kontingent. Ved at lægge kontingent opkrævningen i starten af året, vil grundejerforeningen kunne holde sig uden for fordeling af kontingentbetaling mellem køber og sælger. Der er dog også en ulempe ved den tidlige opkrævning, nemlig at det er generalforsamlingen der fastsætter kontingentet, det vil således enkelte år kunne blive tale om en ekstraopkrævning eller en refundering efter generalforsamlingen, men bestyrelsen forudser at dette vil ske yderst sjældent.

Mvh

Bestyrelsen

, Anders Juel, Snerydning
Snerydning
Vintersæsonen nærmer sig, og grundejerforeningen har igen i år lavet en aftale med NYGAARD om snerydning og glatførebekæmpelse i vores område. Bestyrelsen har valgt at opretholde et relativt højt niveau for snerydning og saltning, jvf. de mange tilkendegivelser på den seneste generalforsamling - hvilket også blev muliggjort via den vedtagne kontingentforhøjelse. Det betyder, at alle stamveje, stikveje, fortove, stigennemgange og cykelstier vil blivet ryddet/saltet een gang dagligt (inden kl. 09.00), når NYGAARD vurderer, at der er et behov. Eventuelle henvendelser bedes ske via grundejerforeningens hjemmeside (under kontakt) til den ansvarlige for snerydning.

, Webmaster, Webmaster
Nedlæggelse af arrangementsudvalget
Da opbakningen fra beboerne ikke har været så stor, er det desværre blevet besluttet at nedlægge arrangementsudvalget i grundejerforeningen pr. 10.08.2006. Alle kommende arrangementer er derfor aflyst.

, Martin Hansen, Sekretær
Arrangementsudvalg
På den ordinære generalforsamling var der ikke nok, der meldte sig til arrangementsudvalget til, at udvalget kan fortsætte. Vi opfordrer derfor medlemmer, der kunne tænkt sig at bidrage til det sociale sammenhold i grundejerforeningen, til at melde sig til udvalget. Send en mail til arrangementer@gfoo.dk senest 24/4-2006

, Martin Hansen, Sekretær
Ekstraordinær generalforsamling
Da fremmødet på den ordinære generalforsamling ikke var tilstrækkeligt til at kunne endeligt vedtage bestyrelsens forslag til vedtægtsændringer, afholder grundejerforeningen ekstraordinær generalforsamling mandag d. 24/4, kl 19:30 i Tilst sognegård.

, Lars-Bo Engemann, Formand
BORTKØRSEL AF JORDDEPOT UDE VED BLOMSTERVEJ
HEJ ALLE DET ER EN FORNØJELSE AT KUNNE OPLYSE JER OM, AT KOMMUNEN FRA ONSDAG MORGEN PÅBEGYNDER BORTKØRSEL AF JORDDEPOT UDE VED BLOMSTERVEJ. DET FORVENTES, AT DER FJERNES CA. 1.000 M3 JORD PR. DAG, DVS. MIN. 100 FYLDTE LASTBILER. VI SKAL FORVENTE LIDT GENER IFM. BORTKØRSLEN, MEN DET ER JO INTET AT REGNE MOD AT JORDDEPOTET NU ENDELIG BLIVER KØRT VÆK !

, Martin Hansen, Sekretær
Ombygning af vejkrydset Viborgvej - Havkærvej
Århus Amt meddeler at de starter med ombygning af vejkrydset Viborgvej - Havkærvej - Holmstrupgårdsvej ca. 1. november 2005 og forventer arbejdet afsluttet senest 1. juni 2006.

, Martin Hansen, Sekretær
Midlertidig lukning af Anelystvej
Kommunen meddeler at Anelystvej vil være lukket på strækningne mellem Edwin Rahrs Vej og Skjoldhøjvej frem til 16. december 2005 p.g.a. vejarbejde.

, Martin Hansen, Sekretær
Vedrørende gartner og snerydning
Bestyrelsen henstiller til at man henvender sig til den ansvarlige i bestyrelsen og ikke direkte til gartner eller snerydningsfirma. Dette er for at sikre at arbejdet sker inden for kontrakterne.

, Martin Hansen, Sekretær
Skraldespande
Bestyrelsen gør opmærksom på at skraldespande skal holdes inde på egen grund og ikke må stilles på det grønne fortov (undtagen i forbindelse med tømning).

, Martin Hansen, Sekretær
Indbrud
Der går igen rygter om at nogle unge fyre på knallerter står bag indbryd i området. Beboerne opfordres til at være opmærksomme og kontakte politiet hvis de ser noget mistænkeligt

, Martin Hansen, Sekretær
Hække, grønne fortove, henkastning af affald
Bestyrelsen gør opmærksom på, at det påhviler grundejerne at klippe ydersiden af hække mod fælleseal samt at slå de grønne fortove, der støder op til ens grund.

Endvidere har bestyrelsen konstateret, at der bliver smidt affald (herunder sten m.v.) bag volden i områdets nordøstlige hjørne. Dette kan selvfølgelig ikke accepteres.

, Anders Barlach, Bestyrelsesmedlem
De grønne arealer
Der er nu opstillet 2 stk. affaldsstativer på henholdsvis legepladsen og boldbanen ved Østerløkken.

Disse er beregnet til almindeligt affald for brugerene af disse områder, f.eks. hundeposer, papir og andet småaffald. Poserne tømmes på Grundejerforeningens regning og er derfor ikke beregnet til have-/hækaffald eller grillrester m.m.

Vi har en aftale med en af naboerne til boldbanen om at holde opsyn med posen, og vi regner med at få en lignende aftale omkring stativet på legepladsen.

, Anders Barlach, Bestyrelsesmedlem
De grønne arealer
I næste uge (24) kommer der en specialmaskine og klipper det lange græs. Græsset samles op samtidigt. Det bliver lagt 2-3 forskellige steder, hvor det samles op af en grabbil og køres væk umiddelbart efter.

Samtidigt vil vi gå i gang med en gennemgribende kultivering af bedene og sprøjtning af kanter.

, Anders Barlach, Bestyrelsesmedlem
De grønne arealer
Vi har modtaget tilbud fra flere Gartnere om vedligholdelse af de grønne arealer. Af hensyn til foreningens økonomi har vi valgt at få flere tilbud for at have et overblik over kvalitetsgrundlaget og økonomien i opgaven, og har på dette grundlag valgt at indgå en aftale med Nygaard. Det har igen betydet en forsinkelse af igangsætningen af opgaveløsningen, og der har desuden der været en kort venteperiode efter indgåelse af aftalen hvor Nygaard har haft lejlighed til at danne sig et overblik over området tilstand.

, Lars-Bo Engemann, Formand
Det grønne område
Foranlediget af et par henvendelser vedr. den mangelfulde vedligeholdelse af det grønne område kan jeg oplyse alle om, at vi havde bestyrelsesmøde onsdag den 25. maj, hvor vi konkluderede, hvem den fremtidige gartner skal være.

Så der bliver forhåbentlig snart gjort noget ved bede mv. :-)

Samtidig kan oplyses, at vi har indsendt forslag til Århus Kommune om beplantning af volden, og vi afventer svar herfra.